السبت، 13 يناير 2018

الحلم الدفين...




الحلم الدفين

كلمات شاعر تراب السودان

مفيد عوض حسن علي



أعجبني طيــــــــــــــــــــــــــــــــــفك يا جميل

وأنا كنت ضيـــــــــــــــــــــــــــــفك في الحلم

ما كنت مادي إيـــــــــــــــــــــــــــــــــدي ليك

كانت أماني إتحققــــــــــــــــــت من غير علم

كنت بتواســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــيني الألم

طال العمر فات إنقســــــــــــــــــــــــــــــــــــم

كانت قصتنا حقيـــــــــــــــــــــــــــــــــقة حية

إتبددت وبقــــــــــــــــــــــــــــــت كتابة بالقلم

ماتت تقاســــــــــــــــــــــــــــــيم هوانا وحبنا

ذهبت رياح بقت ترفــــــــــــــــــرف زي علم

بددت حلمي الكان يقيــــــــــــــــــــــــــــــــــن

بقى زي ســـــــــــــــــراب... بقى زي وهم...

كانت آمال ســـــــــــــــــــــاكنة في جواي أمل

حلمي الدفين بقى لي جراح... وبقى لي ألم...



الدوحة – دولة قطر

السبت 13 يناير 2018


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

بدور اشكي

بدور أشكي كلمات شاعر تراب السودان مفيد عوض حسن علي بفتش ليك يا امـــــــــــــي... بدور احضن فيك الامي                   ...